onsdag 8. januar 2014

Hostesaft


Hostesaft

Jeg hater hostesaft! Jeg vet ikke om det går an å si hate om hostesaft, men jeg kan ikke fordra det. Har smakt mye i mitt liv, men ingenting smaker så ille som hostesaft! Jeg oppfører meg værre enn en bortskjemt unge. Griner, snufser, sliter med å ikke brekke meg. Håper ingen noengang filmer meg når jeg tar hostesaft, for det hadde blitt skremselsbilde av første klasse. Grimasene er uendelig mange. Æsj!

Når jeg tenker over alt jeg har drukket. De flotteste viner, dårlige viner, champagne, cognac, hjemmebrent, brus, juice, kaffe, te. Har vel smakt det meste. Men ingenting er så vondt som hostesaft.

Alt jeg har spist! Froskelår, rå østers, levende blekksprut. Ja, det er helt sant. Blekkspruten lå levende i biter på tallerken! Det var i Sør-Korea. Måtte jo prøve det også. Jeg har spist krokodille, men også mange ganger vet jeg ikke hva jeg har spist engang. Det har gått veldig greit.

Hvis en skal ha en hostesaft som virker så  den liksom smake vondt! Hvorfor det? Det værste er at jeg synes ikke det hjelper helt heller. Bjeffer som en hund om natta likevel. Ja, ja. Kanskje litt mindre enn uten hostesaft.

Men jeg skal ikke klage. Om noen dager så er det vel over. 

Om vi kastet alle våre problemer i en haug og så alle andres problemer,
så ville vi raskt ta tilbake våre egne. Vil jeg tro!

Ha en flott dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar