fredag 7. februar 2014

Gi barn det beste!


Å lese for barn.

Her en dag så jeg program om barn. De gjorde et forsøk. Delte en foreldregruppe i to.
Den en halvparten ga ungene sine en bok med en CD så barna kunne lese og høre selv.
Den andre halvparten leste 10min hver kveld for sine barn. I kun tre dager.
Alle hadde fått den samme boka.
I denne boka var det noen nye ord som ingen av barna hadde hørt før.
68% av de som ble lest for lærte ordet, men bare 32% av de som hørte det på CD lærte det.

Til alle de som ønsker alt det beste for sine barn. 
Det beste er ikke en ny laptop eller et nytt spill. 

Det er kun 10 minutter av din tid hver dag!
Les for dem!

En klassevenninne av meg leste for datteren sin hver eneste dag. Uansett. Om hun skulle i selskap eller noe. Hun leste HVER dag. Datteren fikk superflotte karakterer på skolen, og kunne velge og vrake i studier. DET må vel være å gi sine barn det beste?

Den boka som ligger nærmest kamera kjøpte vi i Danmark. Det går an å lese dansk også. Den har vi lest så mange ganger for det første barnebarnet. På slutten står en sang, og den kan jeg melodien til. Selfølgelig måtte jeg synge den på slutten. Det ble sånn dansk/norsk.
"I en skog en stue lå, nissen ut av døra så, Haren hoppet lange trinn, ville gjerne inn".
En meget fornøyelig bok både for barn og voksne.

Gi det beste du kan til barn. Gi av din tid! Les for dem hver dag!

Og dropp TVn. Barn skal SOVE når de legger seg.

PS. Har du lagt merke til den lille som sover i bakkant?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar