fredag 21. februar 2014

Pakking (igjen!).


Badetøy og lesestoff må med!

Det er vel snart på tide å pakke igjen. Må en tur til Kypros for å kjøpe briller. Mine første progressive briller kjøpte jeg der. Det var under halve prisen i Norge. Men jeg var litt uheldig og mistet de i tørketrommelen på jobb. Min skyld, null fra forsikringa.
Ok. Specsavers skal være billig! Hæææ? Tilsvarende de jeg mistet kom på nesten 7000kr!!?
Sverget da på at jeg aldri skal kjøpe briller i Norge igjen.
Så da blir det en tur til Kypros. Kastianos i Paralimni har topp utstyr, er seriøs og rimelig.
En ukes tur for meg og Egil kommer på 3700kr for hotel, fly og leiebil i ei uke.
Grei pris. Regner med at brillene kommer på under 3000kr. 
Så da er det ingen tvil om hvorfor vi drar til Kypros?

En gang som vi var ute å kjørte bobil, satt jeg som vanlig med et stort kart og forstørrelsesglass på fanget. Vi nærmet oss et kryss og når jeg løftet forstørrelsesglasset for å lese skiltene forsto jeg at jeg trengte progressive briller!

Det ser nesten ut som at jeg får litt lommepenger også. TTT. Ting tar tid!
Firmaet jeg har jobbet for har jo ennå ikke klart å regne ut hva jeg skal ha i pensjon. 
De fikk mine papirer i Februar i fjor, og klarte ikke å regne ut den pensjon i løpet av hele 2013!
Nå har han som "jobba med saken" slutta, så det er ei annen dame som skal finne ut av dette her.
Men hun er ny og skotsk, så det er jo ikke lett. Er så glad for at min sjef klarer å "riste" de litt.
(Takk Jan Erik!).

Så i går ringte jeg til et firma som skal hjelpe mitt firma med mine papirer. Der traff jeg en dame som var forståelsesfull. Nå skal hun ringe litt rundt og finne ut av saker og ting.
Det skal etterbetales fra 1. Desember i fjor så litt penger blir det vel til meg?

Heldigvis at jeg har briller som unnskyldning for å reise, for været har jo vært bare helt for jæ……!!!

Ha en fin dag. Snart kommer våren!!! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar