søndag 16. mars 2014

Mens vi venter på våren.


En gang for mange år siden var vi på hytta i Onsøy. Jeg hadde vært en tur i Fredrikstad med noen andre og ankom litt seint tilbake. Der traff jeg noen som var på en fest på ei nabohytte. De hadde vært og badet og spurte om jeg ville være med på fest. Ikke vanskelig å overtale jeg!
Da vi kom opp til hytta satt det masse folk ved langbord.


Jeg var ikke helt edru, så jeg dumpet ned på nærmeste stol. Ved siden av meg på enden av bordet satt Knut Lystad fra "Brødrene Dal", KLM osv. Jeg presenterte meg og sa hei, og vi fant tonen raskt.
Hele tiden kom de andre ut fra hytta og leste et lite dikt for oss. Koselig! Jeg fortalte Knut at jeg hadde lært et flott dikt samme dag av min mor. Så han reiste seg opp og sa at Vera vil lese dikt.
Så jeg reiste meg opp (det var bra jeg hadde bordet å holde i!) og deklamerte:

Kvinnen er djevelinden
Født av Fanden
for å
plage Manden!

Jeg fikk masse applaus for den!

Dagen etter fortalte jeg min sønn at jeg hadde festet med en av Brødrene Dal. Han spurte om hvor, og dro avgårde.


Det viste seg at han hadde løpt bort og sagt at Mamma hadde vært der kvelden før og festet med en av Brødrene Dal, og han ville gjerne snakke med ham. De fortalte at han sov. Da sa han at det var greit og han kunne vente så han satt seg ned og ventet. De synes det var litt synd på den lille gutten så de vekket Knut Lystad og fortalte om den lille som gjerne ville treffe ham.
Da Knut Lystad kom ut så min sønn på ham med store øyne og sa:
"Pusser du tennene like fort i virkeligheten som du gjør på film?"

De fikk seg en god latter.

Ha en festlig dag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar