torsdag 10. april 2014

Dansk landbruk.


Åker med rapsolje.


På nært hold.

Vi kjører mye igjennom Danmark og videre nedover. Som alle vet så gjødsler de om våren. 
Det kan lukte veldig sterkt.


En gang vi kjørte igjennom Danmark, fikk vi virkelig lukta av en som drev å gjødsla.
Det var som et knytteneveslag inn i bilen. Jeg brakk meg, hosta og bar meg. Lukket alle vinduene og tente en røyk. (Ja, det lukter bedre enn den aller værste gjødselslukta!)
Jeg forsatte å hoste og brekke meg, tårene rant. Og fyflate hvor det luktet!
Så ser jeg min kjære mann sitter like rolig å styrer bobilen videre nedover.
"Herregud, kjenner du ingenting du eller?", sier jeg.
Jeg fortsetter å brekke meg og tårene renner fremdeles. Hoster og bærer meg.
Da svarer min rolige sindige mann:
"Jeg er vant til å sove ved siden av sånn lukt jeg!"

Men da lo jeg i flere kilometer videre. Ja, jeg ler av det ennå.
Kan ikke kjede meg med en mann som sier så mye  rart!

Ha en fin dag! Luktfri eller ei!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar