onsdag 30. april 2014

Mye å sette seg inn i.


Måtte kjøpe meg ny "reise-Mac". Den gamle synger på siste verset. Den protesterer til tider når jeg skal på nettet, og andre ganger så suser og bråker den noe forferdelig.
Da har jeg egentlig lært at en skal spraye luft inn i åpningene.
Men den "gamle reise-Macen" har vel gjort nytta si.

Men det er ikke bare bare å starte opp med noe nytt igjen. Når en har passert 60 og ikke er så teknisk, så er det ikke så lett. Men jeg har klart meg selv før, og skal vel klare det nå også.

Det jeg sliter med nå, er å få denne nye her til å koble seg på Blutooth til iPhonen.

Og så er det bruk av mus eller ikke. Det er noe med hva en er vant til. Jeg har alltid brukt trådløs mus, men denne gang tenkte jeg å venne meg til å bare bruke styreflate eller hva det heter.

Da jeg hadde min første nye iPhone, var vi på bobiltur. 
Jeg hadde ikke hørt at noen hadde ringt, men fikk se det i displayet.
Og jeg igang og trykket og herjet. Prøvde ringelyder og jada. Det var liv i de, min mann prøvde å ringe meg. Men null lyd.
Det var som f....
Jeg fikk en inngående samtale som jeg tilfeldigvis SÅ på skjermen. Fikk pratet med vedkommende, men fremdeles ingen ringetone.

"For en møkkatelefon", sa min mann.

Vi var bare et par døgn hjemmefra, så jeg tenkte jeg fikk se på instruksjonen som var hjemme.
Ja, vel hjemme slo jeg på Macen og leste om lyd.

Tenk det var en knapp på siden som het LYDLØS!

Den hadde jeg kommet borti. Så det var bare å vippe den opp igjen så virket alt som før.

Sånn er det å ha lite teknisk innsikt.

Ha en flott dag, med eller uten teknikken i orden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar