fredag 16. mai 2014

Håndarbeid




Mitt siste prosjekt.
Er litt stolt over å komme i mål.

Strikking går tregt for tiden. Det er hendene som svikter, og det er også grunn til at jeg er pensjonist.
Men det er litt gøy når jeg har fått ferdig et plagg.
Denne gangen tok det nesten syv måneder.
Litt bittert, når jeg tenker på hvor raskt jeg strikket før.
Men jeg har ingenting å klage over.
Det er mange som har det mye værre enn meg!

Denne genseren har jeg strikket to av for mange år siden.
Da var den i brun bunnfarge med rosa og hvitt.
Strikket først en til meg selv, men så likte min søster den så godt at jeg strikket en til henne også.
Dette visste hun ikke om, så gleden var stor da hun kom på besøk og fikk genseren.

Den største gleden du kan ha,
det er å gjøre andre glad!

Jeg har blitt spurt i senere tid også om å strikke til den eller den, 
Men det kan jeg altså ikke påta meg.
Det tar for lang tid og gir for mye smerter.

Men alle kan lære seg å strikke. Hvis en virkelig vil!
Det er moro å se at en skaper noe.

Ha en fin dag, og skap noe selv!
Det gir en fin følelse.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar