mandag 5. mai 2014

Pensjonist tilværelsen.



Livet som pensjonist!

Neida, jeg sitter ikke sånn hver dag. Men jeg kan, hvis jeg har lyst.
Jeg har blitt spurt om hvordan jeg skal takle det å bli pensjonist. Men det har jeg ingen problemer med.
Det blir noe å gjøre hver dag.


Det hender foresten at jeg har tøfler på også!

Jeg har denne bloggen. Noen ganger så skriver jeg flere på en dag. (Så jeg har noe å gå på.)
Jeg er ingen forfatter, men jeg forstår hva de mener med skrivesperre.
Noen ganger har jeg ingen ideer om hva jeg skal blogge om, eller så finner jeg ingen bilder til illustrasjon.

Så lages det mat fra bunn av. Sparer mye penger der. Har blitt flink til å bruke rester også.
Har ikke så mye inntekt nå, så da må en tenke i andre baner.

Litt vasking her og der. Noen ganger en del, andre ganger lite.
Klesvask. Sengeskift.

Jeg har en masse bøker som skal leses.
Strikketøy, når hendene vil/orker.
Franskkurs.
Noen ganger tar jeg bilen, eller beina fatt og besøker venner.
Kjører meg en tur for å gå tur og eller fotografere. Eller begge deler. Tar en del bilder.

Noen ganger kan hele dagen ha gått "uten at jeg har gjort noe som helst".
Deilig det også.

Og så hører jeg mye på musikk. Er avhengig av musikk. Alt går så mye letter med musikk.
Det er kjedelige jobber som må gjøres også. Vaske doer og sånt, men det må jo gjøres selv om det er kjedelig. Hjelper med musikk!

Friheten! Det er viktigst.

Jeg kan gjøre hva jeg vil, når det passer meg. Herlig!

Ha en flott dag! På jobb, som pensjonist eller skoleelev.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar