onsdag 21. mai 2014

Sjekking av luft.

Dette bilde er fra Cuba, og ikke Statoil i Arendal.

Etter dekkskifte vår/høst bør en alltid sjekke lufta i dekkene.
Javel.
Min kjære mann hadde skiftet dekk, og jeg fikk beskjed om å sjekke lufta i dekkene så fort jeg skulle 
ut å kjøre med bilen.
Så jeg dro avgårde og kjørte til nærmeste bensinstasjon.
Jeg fant stedet de fyllte luft. Når jeg tenker etter så er det utrolig mange år siden jeg har sjekket luft i dekkene. Jeg parkerte ved luftanlegget. Gikk ut av bilen og bort til lista over biltyper og lufttrykk.
Men der sto det ikke noe om min bil. Min kjære lille Toyota iQ2.

Ja, ja tenkte jeg. Det står vel i instruksjonsboka da.
Den fant jeg og slo opp i den.
De tallene der sa ikke meg mye. Tre forskjellige tall og noe foran og noe bak.

MEN 
jeg leste en gang i "Det beste", et blad min far kjøpte.

"Det var en datter som spurte faren sin om hun kunne få låne bilen.
Kan du skifte dekk?, spurte faren.
Etter en lang tenkpause svarte hun at det kunne hun ikke,
men hun klarte å se veldig hjelpesløs ut!
Hun fikk låne bilen"

Så jeg sto ved bilen og så veldig hjelpesløs ut!
Da kom det en hyggelig ung mann og hjalp meg.
Han forsto de tallene som sto i instruksjonsboka, og sjekket lufta i alle fire dekkene!

Det er masse flott ungdom,

og en kommer langt med en bønn om hjelp og et hyggelig smil!

Så ha en fin dag der ute!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar