tirsdag 10. juni 2014

Mat og drikke i Mali Losinj

 Uten mat og drikke, duger helten ikke.
Deilig med et glass iskald lokal øl.

 Etter å ha ruslet litt rundt på formiddagen var tiden inne for litt lunch.
Jeg sto utenfor en restaurant og hørte på den fine lokale musikken, mens min mann var å kjøpte postkort. Vi var tørste og litt trøtte i beina, så vi gikk inn på den nærmeste restauranten (med musikken). Den het Baracuda. Meget hyggelig betjening. En som visste hva service var.
Min mann valgte lammekotletter fra lam som kom fra naboøya Cres. Smakte nydelig.

 Jeg valgte grilla sjøkreps som er en av mine favoritter. Siden jeg har litt skalldyrallergi må jeg ha hansker når jeg skreller skalldyr. (Det går greit å spise). Tror ikke kelneren synes det så noe særlig ut at jeg skulle sitte med hansker på, så de tilbød meg å skrelle de på kjøkkenet for meg. Det fungerte flott. Jeg brukte bare bestikket for å få løs kjøttet. Smakte himmelsk!

Som vin til maten anbefalte kelneren denne lokale vina fra Istria. Smake helt nydelig den også. Kunne minne litt om Gewürstraminer. Fruktig og fin.

Mens vi ventet på maten fikk vi hver vår bruchetta med egenmarinert ansjosfilet og tomater. 
Det var "på huset", og kom ikke på regninga.

Min mann fikk også snaps som var egenprodusert. 

Det var et herlig måltid. Sitte innimellom palmer å høre på lokal musikk og se ut over "Pollen" i Mali Losinj. Spise og drikke nydelig mat, mens en lydløs kelner svever rundt og skjenker vin og passer på at alt er bra. Baracuda er en litt dyrere restaurant.

Vi har tidligere spist på flere av restaurantene i Mali Losinj og har aldri blitt skuffa. Nok å velge mellom. Så det er bare å ta seg en tur!

Ha en flott dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar