onsdag 16. juli 2014

Seiersten skole

Her er barneskolen jeg gikk på.
Seiersten skole.
Det fine grøntanlegget var skolegård med asfalt.
Fra en av vinduene her har jeg kastet vannfyllte ballonger. Det var flott å se når de traff asfalten!

Den er gjort om til leiligheter. Jeg synes det er flott at man tar vare på det gamle.
Hvis jeg ikke hsuker helt feil, tror jeg at den fryktede tannlegen var i det store vinduet på midten.

Bygget en kan skimte på venstre side er også leiligheter. Helt nybygd.  Der hadde vi skolegård med en stor bygning som inneholdt gymsal og tresløyd. I kjeller på skolens framside som vi ser litt av her var det bla toaletter og metall sløyd. Det er så mange minner som strømmer på når jeg ser denne bygningen. For meg blir den alltid skolen. Vi måtte stille opp på rekke når klokka ringte før vi ble "ført inn" til klasserommet.
Pugging av salmevers var ikke jeg noe god til, men når 15-20 andre hadde lest det opp, så hadde jo jeg lært det også. Nå hadde ikke jeg lange skoleveien, for jeg bodde tvers over gata.
Men, jeg skal ikke mimre i evigheter.
Bare må vise fram hvor flott en gammel bygning kan ble ved renovering!

Ha en strålende dag, og du kan jo mimre litt om barndommen og skolen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar