torsdag 28. august 2014

Barnet i fokus.

En båttur med barn som synger og koser seg.

Mye er tilrette lagt for barn, men må ALT legges tilrette for barn?

Da de lagde SPA på Hvidbjergstrand Camping var det for alderen 16+.
Det viste seg at da ble noen foreldre sure for at ikke barna kunne være med på SPA.
Så ble det laget egne timer (fra 10 - 12) hvor barn kunne være med inn.
Men barna trivdes ikke på SPA.
Der skal det nemlig være ro! Ingen skriking, plasking hoppe i vannet og tilsvarende.
Så derfor er det ikke mange barn på SPA der.
Det var vel foreldrene som ville gjerne ha de med, for å fortelle at barna hadde vært på SPA tror jeg. For det er morsommere for barn i badeland som ligger 50m unna. Der kan de hoppe, sprette, svømme, skli og alt mulig annet som er gøy.


For en stund siden så jeg på ei Facebookside for campere at det var ei som etterlyste mer "av legge tilrette for barn" på et landsmøte. Jeg vet ikke hva hun mener med det. Ville hun ha barnevakt? Mer leker for barna? Ikke alkohol og røyk? Ikke vet jeg, men ALT skal liksom legges tilrette for barn. Må de være med på alt?


Det samme når en skal ut å spise. Har jeg med et barnebarn så går vi på McDonalds eller noe lignende. Men skal jeg ut på en romantisk aften med min kjære så synes jeg overhodet ikke det er noe koselig hvis det løper rundt barn og leker og skriker.  Eller skal ha oppmerksomhet på en eller annen måte. Det må vel gå an å ha litt forskjell?

Det er ikke for ingenting at ønsker om voksenhotell uten barn bare stiger.
Hver ting til sin tid. Ikke alle alltid.

Ha en flott dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar