lørdag 2. august 2014

Nykokte krabber (igjen!)

Krabbekos.

Når vi virkelig skal kose oss, så er det veldig lett å dra ned til Pollen i Arendal og kjøpe nykokte krabber. Jeg vet jeg har skrevet om det tidligere, men det er absolutt min favorittmat. Jeg VET at de er ferske, jeg VET at de er fulle av mat. Og jeg kan sitte å plukke og kose meg med de. Det er bare ubeskrivelig. Litt fersk loff, litt majones kanskje, gjerne litt dill, meierismør er et must. Og til slutt en god hvitvin. Det ble Sanserre denne gang, men ellers blir det en del Alsace. Den passer vel best til krabber. Jeg kan bare ikke la være å si:"Mmmmmmmhhh", hele tiden. Det er jo så nydelig!

Noen ganger når "gubben" er på jobb, kan jeg spise det alene, eller med ei venninne.
Krabber passer alltid.

Det er mange som ikke liker krabber, men jeg tror ikke de har smakt helt nykokte.
Ferdig rensede som er flere dager gamle er ikke det samme.

"Så vi kosær vårs".

Ha en flott dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar