torsdag 16. oktober 2014

Å drømme!

Flott Himmel?

Jeg liker å sitte og se på himmelen.
Ofte ved soloppgang eller solnedgang.
Det er naturens fyrverkeri.
Helt gratis!

Når jeg sitter på verandaen og ser på himmelen,
da tenker jeg på mye rart.
Det er en ro å sitte der, og ikke gjøre noenting.
(Tror det er sundt jeg!)
Noen ganger hører jeg på radioen.
For et par dager siden var det reklame for Lotto.
Det ble kjempestore premie muligheter!

Da begynnte tankene å fly.
Tenk om en vant alle de pengene!
Hva skulle jeg bruke de til?
Ja, selvfølgelig ville jeg betalt min lille gjeld.
Men videre?
Klær kan jeg ikke kjøpe, for det er ikke plass i skapet.
Trenger ingen klær heller. Har nok.
Jeg har egentlig det jeg trenger, og det har jeg jobbet og slitt for!
Det er vel derfor jeg er glad i det jeg har.

Ja, jeg hadde vel byttet "Bringebæret" til et Bringebær med litt større motor.
For den er litt dau, men jeg kommer dit jeg skal uten problemer!

Jeg hadde kanskje gitt bort penger.
Men hadde de som fikk pengene blitt lykkeligere?
Hadde de kommet oftere på besøk?
Besøkt bestemoren sin oftere?
Hadde jeg blitt invitert på flere middager?
Hadde de blitt mer glad i meg?

Nei, jeg tror ikke livet mitt hadde blitt så mye bedre med masse penger.
Tror heller at en får være fornøyd med det en har.

Ha en strålende dag!

P.S. Drittvær i går, så det ble tredemølla.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar