tirsdag 21. oktober 2014

Å engasjere seg.

Det er om å gjøre å treffe blinken.

Jeg liker engasjerte mennesker.
De som brenner for noe.
Mange har ingen interesser i det hele tatt.
Da må dagene bli lange og kjedelige.
I min barndom/ungdom drev jeg med turn.
Ikke eliteturn, men sånn masseturn.
Det drev jeg med i mange år.
Levde og åndet for det.
Håpet var å bli så bra at en ble for-turner på stadion (noe jeg ble en gang!),
eller blitt tatt ut til en spesialtropp til jule-oppvisningen (klarte det og!).
Å gå forrest i toget når vi marsjerte i en by, med flagget høyt hevet.
Stoltheten!
Det er ikke hva jeg klarte som er poenget,
men hva folk er opptatt av.

Det er mange ting å engasjere seg i.
Politikk, menneskerettigheter, sport, hobbyer. 
"Mekke" på ting.

Det må da finnes NOE for enhver?
Å være engasjert betyr å ha glød og interesse for noe.
Livet blir meningsløst hvis en bare lar det flyte av gårde.

Så engasjer deg i et eller annet.
Kanskje det kommer til nytte en dag!

Ha en strålende dag!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar