lørdag 15. november 2014

Det daglige liv.


Den største forskjellen på å jobbe og å være pensjonist,
er vel destinasjonen når jeg pakker "reisebagen".

Jeg gjør mye av det samme hjemme som jeg gjorde på jobb.
Vasker opp, lager mat.
Skifter på senger og bytter håndklær.
Vasker klær og bretter.
Vasker gulv og tørker støv.
Skrubber bad og vasker WC.

Men jeg tar pauser når jeg vil,
og måltidene er ikke til helt det samme tidspunkt.

Og som sagt over,
når jeg pakker "bagen" skal jeg ikke på jobb,
men på ferie!
Det er jeg stadig vekk.

Synes livet som pensjonist er helt vidunderlig!
Koser meg med det har lyst til å gjøre,
når det passer meg.
Synger og danser litt hver dag!
Økonomien er ikke like god,
men jeg sparer inn på det jeg kan.

Ha en flott dag!

(Om du er pensjonist eller jobber.)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar