søndag 23. november 2014

Ingen Pusekatt

Nydelig katt?

Når en vokser opp så får en kanskje noen gode råd på veien.
Min far sa til meg:

HVA DU ENN GJØR I LIVET, VERA,
SÅ LA DEG ALDRI DRITE PÅ NESA!
(For de som ikke skjønner, så betyr det å ikke la seg bli tråkket på.)

Og det gode rådet har jeg alltid fulgt!
Aldri har noen fått tråkke på meg.

De som respekterer meg for den jeg er,
og den jobben jeg gjør,
respekterer jeg tilbake.

Jeg husker spesielt en gang på en rigg.
Vi hadde storfint besøk fra Housten.
Da jeg kom ned i gangen fikk jeg se at "de høye herrer" gikk uten
"blåsko" (beskyttelse av møkkete sko).
Jeg løp bort, pekte på føttene til de og sa: "Hva er det mitt øye skuer?"
"De høye herrer" fra Housten skjønte med en gang hva jeg mente,
og spurte om hvor "blåskoa" var. Jeg pekte og de løp bort og tok på "blåsko".
De respekterte min jobb, og beklaget at de hadde glemt seg bort.
Men boresjefen sto med knyttede never og hadde lyst til å dra til meg.

Gjett hvem av de jeg respekterte etterpå?
Ikke boresjefen iallfall.
Her gikk jeg og vasket og gnikket for å holde riggen rein og fin,
og så kom de og bare "labba" inn?!

Nei, la deg aldri drite på nesa!

Ha en kjempeflott dag!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar