søndag 2. november 2014

Slankekur

Nei mat eller Ja mat?

I nesten hele mitt liv har jeg vært på utallige slankekurer.
Hvorfor det?
Ja, det er flott å være slank, men det er ikke like lett for alle.
Noen har fedme i familien, selv om ikke det er noen unnskyldning.
For den som er glad i god mat og drikke er det en evig kamp.
En vil kose seg, og det gjør vi ofte.

Mange liker å gå toppturer, gå på treningssenter, jogge og andre aktiviteter.
Så var det "dørstokkmila" igjen.
Det blir små krampetak innimellom.
Er på både sykkel og tredemølle, men det blir ikke jevnt.
Det sklir ut.

Når en liker best stillesittende hobbyer så matcher liksom ikke det.

Når min mor så på bilder fra sin ungdom,
sa hun at det var merkelig hvor slank hun var den gangen, 
men DA synes hun ikke at hun var slank.

En blir liksom aldri fornøyd!

"En får værre som en er, når en itte vært som en sku".

Er en mer lykkelig og fornøyd når en er slank?
Jeg vet ikke, for det har jeg aldri vært!

Ha en flott dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar