søndag 28. desember 2014

Romjulstanker


I hele mitt voksne liv har jeg i romjulen "skrevet brev til meg selv".
Romjulen er litt sånn "midt i mellom".
Det er på slutten av et år,
og like før begynnelsen på et nytt.
Da leser jeg først hva jeg skrev året før.
Ble året som forventet?
Så skriver jeg ned hvordan året har vært.
Hva har vært positivt? 
Hva har jeg gjort? Hvor har jeg vært?
Hva har jeg drevet med?
Hva har vært negativt?
Har jeg såret noen? Har jeg sagt noe galt?
Har jeg glemt noen? 

Så kommer tankene om året som kommer.
Jeg får et helt nytt år i gave.
Hva vil jeg gjøre med det?
Det var sånn jeg fant på i fjor at jeg ville starte med denne bloggen.
Og det har gått greit.
Jeg tenker på venner og familie.
Er det noe jeg kan forbedre der, eller er det bra som det er?
Skal jeg begynne med noe nytt?
Lære noe nytt? Kurs eller noe?
Jeg skriver ned alle tankene som kommer i hodet.
Greit å få det ut.

Hva vil du gjøre med ditt liv neste år?

Ha en flott romjulsdag,
kos deg og tenk!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar